Happy birthday card with distress inks and DIY stencils


Hello everybody! A super quick card&post today, inspired by the Simon Says Stamp Monday and Wednesday challenges. The themes for these challenges are respectively "Make a Rainbow" and "Happy Birthday", and I thought they could be combined into a very fun card!

I also recently got myself most of Tim Holtz's distress inks, and I wanted to play with them a little bit. I wanted to go for a bokeh-like effect, and, because I didn't have a circular stencil, I made my own: I used circle dies in different sizes to cut a piece of cardstock and use it as my stencil. Here is a picture to show you what I mean.




And because I used heavyweight cardstock I can keep using it for future projects!
I then took a sheet of Bristol Smooth cardstock cut to a standard A2-sized card, and used my distress inks, my custom made stencil, and a sponge blender to create a bokeh-rainbow. I used the colors Abandoned Coral, Mustard Seed, Broken China, and Wilted Violet. I made sure to use different size circles and to overlap them to create more interest. I also overlapped the colors between each other, to make the transition smooth and obtain the full rainbow color spectrum.
I then sprayed the background with some clean water to re-activate the ink and used a paper towel to dry it out and lift away some of the color: this allows you to create those water-splotches on the card - so fun!
The sentiment comes from the Create a Smile Happy Days stamp set, which is really cool and versatile! To make it pop against the busy background I stamped it in Archival Jet Black ink by Ranger and then heat embossed it with clear embossing powder.
I trimmed down the card to be 4" by 5 1/4", so that I could frame it with some black and white cardstock. To create some dimension I used foam tape to adhere the front panel to the black one. And that's it! Quite quick to make but I find it really really fun! 
I hope you guys also enjoyed this post, and I will be back soon with another one! Have a great day!


CARD DI COMPLEANNO CON DISTRESS INK E STENCIL FAI DA TE

Ciao a tutti! Oggi sono di nuovo sul blog con un post e una card super veloci, ispirati alle Monday e Wednesday challenge sul blog di Simon Says Stamp. 
I temi per questa settimana sono rispettivamente "Make a Rainbow" e "Happy Birthday", e ho pensato di combinarli per creare una card allegra e divertente.
Inoltre di recente ho acquistato i Distress Ink di Tim Holtz, e non vedevo l'ora di provarli! Volevo cercare di produrre un effetto tipo bokeh, e, poiché non possiedo stencil al momento, ho deciso di realizzarne uno per conto mio: ho ritagliato del cartoncino con delle fustelle circolari di diverse dimensioni e l'ho usato come fosse uno stencil. Vi mostro una foto per rendere l'idea.
E, poichè ho utilizzato del cartoncino, posso continuare ad utilizzare il mio stencil per i miei progetti futuri! 
A questo punto ho preso un foglio di cartoncino Bristol Smooth della Strathmore, l'ho tagliato a 5 1/2" 4 1/4", e ho creato il mio background usando i Distress Ink, i miei stencil fai da te e un blender. Ho utilizzato i colori Abandoned Coral, Mustard Seed, Broken China e Wilted Violet. Ho cercato di sovrapporre i cerchi tra loro per produrre maggiore interesse nella card. Sovrapponendo tinte diverse inoltre si ottiene una transizione più morbida e si riproduce l'intero spettro di colori dell'arcobaleno.
Ho poi spuzzato dell'acqua sullo sfondo per riattivate gli inchiostri, e ho rimosso l'eccesso con della carta da cucina per creare delle macchioline. L'effetto mi piace davvero tanto!
Per il messaggio ho utilizzato stampi del set Happy Days di Create a Smile Stamps - è davvero un set bello e versatile! L'ho timbrato con l'inchiostro Archival di Ranger in Jet Black, e successivamente usato la tecnica dell'embossing a caldo per ricoprirlo con polvere da embossing trasparente. 
Ho ridotto le dimensioni del pannello a 4" per 5 1/4" in modo da poter crare una cornice, per la quale ho utilizzato del cartoncino nero e del cartoncino bianco. Per aggiungere un tocco finale ho utilizzato del nastro in schiuma biadesivo per far aderire il pannello frontale alla base. 
E questo è tutto! Una card semplice e veloce da realizzare, ma davvero allegra!
Spero che il post di oggi vi sia piaciuto, e tornerò presto con una nuova card! Buona giornata! :)

4 comments:

Macarena said...

This is so cute! LOve the colorful circles and this contrast with black sentiment. Thank you for playing with Simon Says Stamp Monday Challenge!

Laura Volpes said...

Thank you so much! I really enjoyed playing along!

Teresa Kline said...

super cute card! I am so glad you played along with us at simon says stamp wednesday challenge!

blog-paperie blooms
ig-2klines

sparkle & shine, kindness *~*

Laura Volpes said...

Thank you Teresa! :)