How to train my dragon

After a week of inactivity (partly due to lazyness, partly to some work-related stuff) it is time for me to take care of my blog..I don't want you guys to start thinking that this is a boring place! :P
Soooooooo, here is one of my experiments with dragons.. the first one was shown to you in this post, and.. yes, fine, I had a sort of dragon phase, but don't worry, I am out of it!
Of course this doesn't mean that I won't pester you with every single lizard-like thing I've been drawing, but I will be merciful..one at the time!
Surely many of you are wondering how to tame one of these beasts...well, this is my solution:


If you can't beat them...feed them!

This is my first work on a commission basis, almost sounds professional, right?! ;)
Just kidding, but not so much, as I was really asked for a drawing of two guys riding a dragon...I guess the commissioner's idea was somehow more epic than what I came up with, but artists need their freedom! :D
The characters (including the steak :P) are colored with ink colors, and the sky with watercolors...I really struggled a lot with the sky..I was hoping for a more homogeneous background, but this is the best I could achieve without soaking the paper in water! I also show you the b/w drawing, before I messed up with colors!





The funny thing about this drawing is that I didn't know how to draw the guy's arms, I was totally unsatisfied with anything I could think of...so at some point, just to joke I drew a fishing pole, and then...IDEA! I added the steak! :)
Hope you guys like it! 




COME ADDESTRARE UN DRAGO

Dopo una settimana di inattività (in parte per pigrizia, in parte per lavoro) è giunto il tempo di prendermi un po' cura del mio blog...non vorrei pensaste che qui ci si annoia! :P
Quiiiiiiiiiiiiiiiindi, ecco a voi uno dei miei esperimenti coi draghi..il primo ve l'ho mostrato in questo post, e, si, ho avuto una specie di fase-draghi, ma niente paura, ne sono uscita!
Questo non significa che non vi torturerò con ogni singola lucertola che ho disegnato, ma sarò misericordiosa..una per volta!
Senza dubbio molti tra voi si saranno chiesti come ammaestrare una di queste bestie spaventose...beh, io ho risolto cosi':


Questo è il mio primo lavoro su commissione...suona quasi professionale, no?! ;)
Scherzo, ma non proprio, nel senso che mi è stato davvero chiesto di disegnare due persone a cavallo di un drago...credo che l'idea del committente fosse un po' più sull'epico, ma, si sa, gli artisti hanno bisogno della loro libertà! :D
I personaggi (bistecca inclusa :P) sono colorati con dei pennarelli a inchiostro, il cielo invece con acquarelli...dipingerlo e' stata una sofferenza, speravo in uno sfondo più omogeneo, ma questo è il meglio che sono riuscita a fare prima di affogare la carta con tutta quell'acqua! Vi mostro anche la versione in bianco e nero, prima del casino coi colori!

La cosa divertente riguardo a questo disegno è che non sapevo come disegnare le braccia del ragazzo...non riuscivo a sentirmi soddisfatta di nessuno dei tentativi, e così, per gioco/insofferenza, ho disegnato la canna da pesca e..IDEA! Ho aggiunto la bistecca!
Spero vi piaccia!


2 comments:

  1. I'd like to watch that dragon fluttering its wings and rotating to follow the big steak...

    Mi piacerebbe vedere il drago sbattere le ali e virare per seguire la bistecchona...

    Federica

    ReplyDelete
  2. :D Chissà.. Maybe one day!
    Bentrovata Fede, sono contenta che tu mi legga ogni tanto! :)

    ReplyDelete

Thanks for taking the time to share your thoughts with me! They brighten my day! :)