Hic sunt dracones

I have always been quite fascinated by the whole fantasy world, with elves, orchs, magical, misterious creatures of the woods...and well, yes, dragons! Plus, I have always been so envious of people that make those beautiful sketchy illustrations one finds in some books, for example..so I started looking around the web for some tips and tricks to draw my own fire-breathing monster, and after some digging, here is what I came out with:

Draco dormiens...
I followed a tutorial on this website and I must say that getting the result that you see above, that IMHO is quite a good one considering that I had never drawn a dragon before, was pretty easy. I was really impressed about how splitting a drawing into basic shapes and then adding detail makes it all easier than just going directly for the final result. Well, I guess this is drawing 1.0, but again, I am in the process of learning from the very basics...
In a later post you will see how I used the tricks I learned from this tutorial to draw my own cartoon of a dragon!


HIC SUNT DRACONES

Sono sempre stata piuttosto affascinata dal mondo fantasy, con i suoi elfi, orchi, magiche e misteriose creature dei boschi..e, si, draghi! In più, ho sempre invidiato tantissimo i disegnatori in grado di realizzare quelle stupende illustrazioni che si trovano, ad esempio, in alcuni libri...e così ho iniziato a cercare qua e là nel web qualche trucco o consiglio per poter disegnare il mio mostro sputa-fuoco. Questo è quello che alla fine è venuto fuori:


Ho seguito un tutorial su questo sito, e devo dire che ottenere il risultato che vedete sopra, che a mio parere è piuttosto buono considerando che non avevo mai disegnato un drago prima d'ora, è stato abbastanza semplice. Sono rimasta davvero sorpresa da quanto suddividere un soggetto in forme di base e aggiungere i dettagli in un secondo momento renda tutto più facile. Immagino che queste siano davvero le basi del disegno, ma, ripeto, sto imparando pian piano, e partendo da zero!
In uno dei prossimi post vedrete come ho utilizzato i trucchi che ho imparato grazie a questo tutorial per disegnare un drago tutto mio!

No comments:

Post a Comment

Thanks for taking the time to share your thoughts with me! They brighten my day! :)