Second posts are harder than first ones

Ok..the first post was easy, so to say...but the second..? Introduction done, motivations declared...and now?
Well, now...maybe it is the time to present my first sort of "work"...meaning not just a random scribble on the side of a notebook, but a "real" drawing that took me more than 10 minutes....I made this more or less one year ago...
So...ladies and gentleman, MEET THE KING!

Young Simba
Well..prince....? ;)
Anyways, I copied this from one of those pictures that kids are supposed to color, I didn't feel brave enough back then to draw the body too, so I put Simba's portrait on what I imagined as a rocky background...sort of like graffiti on caves...this was also my first time with watercolors, all new for me!
Although not original, I was quite pleased  with the result, and I find little Simba here quite cute!
What do you guys say? ;)


I SECONDI POST SONO PIU' DIFFICILI DEI PRIMI

 Ok..il primo post e' stato facile, per cose' dire...ma il secondo? Presentazioni fatte, motivazioni illustrate, e ora..?
Beh, ora..forse e' il momento di mostrare il mio primo "lavoro"...qualcosa che non e' solo uno scarabocchio al lato di un quaderno, ma un "vero" disegno, la cui realizzazione ha richiesto piu' di 10 minuti...E' stato fatto piu' o meno un anno fa.
Dunque, Signore e Signori..ECCO A VOI IL RE!


Emh..principe? ;)
Comunque...ho copiato il soggetto da uno di quei disegni da colorare, quelli per bambini; non sono stata abbastanza coraggiosa da disegnare anche il corpo, quindi ho disegnato Simba su uno sfondo roccioso...un po' come i graffiti nelle caverne...Questa e' stata anche la mia prima volta con gli acquarelli...quante novita'!
Anche se non tutta farina del mio sacco, sono abbastanza contenta del risultato, e trovo il piccolo Simba piuttosto tenero!
Voi che ne dite? ;)

1 comment:

  1. Ti ricordi kimba il leone bianco? guardavo sempre anche chappy ^_^ mi piace il tuo blog mi iscrivo

    ReplyDelete

Thanks for taking the time to share your thoughts with me! They brighten my day! :)